Wednesday, April 2, 2008

DUNIA BARU...

Yesterday had been an interesing new chapter of my life...I used to live in a congested place before... Siapa tak kenal Seksyen 17, PJ??? Antara tempat paling sesak dan sibuk kat PJ. Just imagine, in order for me to arrive early in school I have to start my journey as early as 6.15 in the morning which means that kengkadang aku sembahyang subuh dengan pakaian kerja selengkapnya... Kalau kenang-kenangkan masa dulu...

Selepas 11 tahun aku tinggalkan PJ, aku kembali semula menghadapi kesesakan serupa sejak aku attached ngan ASTRO. Of course there are a lot of changes no doubt...jalanraya takla sedahsyat dulu with all the new hiways and smartways...

Dari Bukit Beruntung ke Taman Equine ambik masa dalam an hour and a half. And petang pulak it took me about one hour to reach home because aku pusing ikut jalan lain. I have properly planned my route, pagi kena masuk ikut exit Damansara, ambik LDP straight to Puchong and Taman Equine coz traffic will not be so bad and balik petang ikut Seri Kembangan, go thru Salak Hiway and keluar ke Jalan Duta...Sebab tu la agaknya kengkawan kat PSAS kata aku ni tour guide aka pembuat peta jalan...

Malam tadi goreng nasi...hmm nmpaknya anak-anak suka benor nasi goreng aku...sebab tak pedas!!! Sambil makan malam kitorang tengok news, and it so happened that Buletin Utama tunjuk berita kembalinya ke rahmatullah Yusni Jaafar.

I wondered kenapala ekk Raja Ema nampak happy benar dalam berita tu... Siap melambai - lambai kat tetamu lagi, yang aku tengok menangis beria - ia Azizah Mahzan. Mungkin Raja Ema pandai control emosi but...hei...your mother, who is supposed to be the most closest person to you aka the queen of every child's heart died and you can smile away happily...huuuh...

Pagi ni pakai baju baru yang abang Khaizu pilihkan kat Scarlet Plus... terasa comel pulak ( ni kalau Mizah baca sohih dia rasa loya ). But ya...I rasa feminin terlebih pulak...Kalau la kau boleh tengok betapa comelnya Kak Ezat pagi ni Mizah...heh heh

Jam tangan aku menunjukkan pukul 9.30am. Aku dah plan apa aku nak buat pagi ni. Ya Allah bagi la aku kekuatan untuk sudahkan kerja - kerja aku...

No comments: