Tuesday, April 15, 2008

ADUIIII SAKITNYA...

Aku kenala ngaku minggu ni banyak sangat benda tak baik berlaku kat aku. Nasib malang sungguh... Yesterday nite after we had our lovely dinner of nasi goreng sardin and telur dadar, I went down to the car park to get something from the car...

Kat area rumah aku ni memaaaang ramai kaki lepak dan kaki motor...rempitla tu.... Dari jauh aku dah nampak sorang mamat ni tengah membuat aksi angkat depan motor dan aku dah tak sedap hati dah... Dalam hati aku memang dah niat kalau la aku ada air mineral sebotol sekarang ni mau aku lempar kat budak ni biar dia tergolek dog kat situ...

Tetiba aku terperasan budak ni macam tak tentu arah... Alamak dah masin benor ke mulut aku ni sampai hanya dengan niat pun aku mampu buat budak ni jatuh... tapi aku rasa budak ni macam nak menghala kat aku...Alahai nak accident pulak ke aku malam ni... Semuanya berlaku dengan pantas. Tau - tau aku dah tersembam kat atas motor ntah sesapa yang parking kat tepi blok aku ni. Rusuk aku rasa sakit sangat sampai tanpa segan silu aku menangis sakan - sakan.

Nasib baik ada beberapa orang jiran yang sedar dan bantu aku naik ke atas. Si mamat motor tu hilang entah ke mana dah... Dengan sedu sedan aku naik ke tingkat 2... memang aku dah tak malu dah sebab sakit gile...

Abang Khaizu suruh aku baring, malangnya aku tak boleh baring dalam apa-apa posisi pun, mengiring kanan...yang cedera sebelah kanan, mengiring kiri okayla jugak tapi rasa jugak sakitnya. Kalau terlentang langsung tak boleh sebab nanti aku tak boleh bernafas...

Dekat setengah botol abang Khaizu letak minyak panas tapi aku tak rasa apa pun... Pagi tadi sembahyang subuh pun kena duduk. Aku patutnya nak gi klinik pagi tadi tapi teringatkan meeting pukul 11 kat ABC, makanya aku drive jugak slow2 ke ofis. Malang lagi sekali bila melepasi Hentian Sg. Buloh, aku tengok jalan sesak gile..rupanya ada accident and jalan tu padat sampai tak boleh nak mencelah pun. Terpaksa la aku terkendon2 dekat sejam dalam keta menunggu untuk sampai exit Kota Damansara ( nak detour ).

Hampir pukul 9.45 baru aku masuk ofis. Nasib baik depa tak kisah... Tiba2 dapat mail dari Richard kata tak jadi meeting hari ni, tunda esok tengahari kat Gita Bayu... so Aida suggest aku balik pegi jumpa doktor...

Dalam sakit - sakit tu aku sempat jugak buat report untuk Astro Xpresi separuh jalan, Aida kata dia heran tengok macamana aku boleh buat slide sampai berpuluh2 sedangkan diorang kalau disuruh buat 2,3 slide pun diorang rasa pening... Cikgu....memang dah jadi bread and butter.

Pukul 12.30 ingat nak balik, singgah kat Maybank nak withdraw duit... Alatokkk dah duit tak boleh kuar pulak... Kad ni pulak kad abang Khaizu, minyak dalam keta kering kontang, kat tangan aku adala 9 ringgit..Wuihhh!!! dugaan apala Tuhan nak bagi lagi... Banyak sangat agaknya aku buat dosa akhir - akhir ni...

Jangan la ada apa - apa musibah lagi lepas ni... Mau aku meraung taga kat sini karang...

1 comment:

Lambert said...

I am sorry to find out that you had met an accident. You seemed okay in the class yesterday. I hope you are well now.

Mat Rempits being Mat Rempits are surely a pain in the rear. Perhaps they couldn't help it or perhaps they were born to be Mat Rempits. It is good to see that the Gov. is giving stiffer penalties for them. Like one yesterday in Kuantan RM6K fine and 2 years in jail for careless driving driving (riding). Serve him right!
Take care now.