Friday, May 23, 2008

LAMA TAK JUMPA...

Berbalas - balas SMS ngan Natrah pagi tadi and suddenly she mentioned Eli's name. Aku pun mintak no. telefon minah tu sebab dah lama sangat tak dengar cite dia...

Raja Eliza Mohana,
  • a dear old friend yang dah lama sangat aku tak jumpa
  • antara kawan rapat yang segeng dan sekepala ngan aku
  • just don't know how it started but kitorang jadi gang ( a group of us actually ) yang selalu ada happening things to do and Eli ni dah jadi macam ketua kitorang
  • she is witty, pandai menari and probably kepandaian aku ( pandai ke??? ) dalam English banyak jugak diencourage oleh dia... ha BTW suara dia pun sedap bila nyanyi...

Tiba - tiba aku jadi rindu pada kawan - kawan aka geng masa kat SEMESTA. Natrah, Zufliha, Mazila, Medlina, Nasroliza, Manimegalai, Yati Kamaruzaman, Salha, Azian, Wan Hasniah dan ada beberapa orang lagi geng-geng rapat yang aku tak pernah lupakan. Semuanya dah kerja dan buat hal masing - masing.

Bayangkanla, dalam sibuk bekerja dan menguruskan keluarga, sedar - sedar dah dekat 18 tahun kami tak duduk dan bercerita. Macamanala tak terkejutnya aku bila dapat tau Afif ( anak Med ) dah 15 tahun and Madihah ( anak Nat ) yang aku selalu jumpa bila berziarah ke Sg. Buloh rupanya sekarang dah dara sunti, dah masuk asrama pun. Yelah..anak aku sendiri dah 9 tahun...

Tak sedar masa berjalan cepat sangat... Aku masih teringat lagi macamana havocnya kami kat sekolah dulu. Mentang - mentangla senior so we really ruled the place...man. Dengan bersiap lambatnya, tak pergi breakfast, pukul 7 baru nak tinggalkan blok asrama... Pastu orang gi kelas ikut gajah menyusur tapi kitorang detour sampai ikut jalan kat kuarters cikgu. Orang tak nak buat common duty kalau masa inspection but kitorang siap volunteer sebab kalau buat common duty dapat kumpul sama - sama. Maklum saja kitorang lain - lain homeroom...

Kitorang nakal tapi kitorang la yang paling rajin buat charity... Dengan jadi ghostbusternya, macam - macamla sampai kerja - kerja menyamak karpet musolla yang berat tu pun kitorang buat dengan happynya...

Alhamdulillah kebanyakan kitorang jadi orang...Bak kata abang Azmi Tawil masa pergi reunion kat SEMESTA, nak kata jadi orang berguna tu tak beranila nak kata tapi kami jadi orang la yang sdikit sebanyak menyumbang kepada human and national development...

Looking forward to meet everybody on this coming reunion of batch 86 - 90 SEMESTA in Swiss Garden.

No comments: