Wednesday, May 14, 2008

GENTLEMEN...NOT SO LA...

Lately, aku dah jarang - jarang memandu ke ASTRO. One of the reason, aku drive sorang - sorang and selalu ngantuk so abang Khaizu said why not try public transportation? The other reason is, it is moooooooore economic.

Seronoknya naik train ni kita boleh relax serelaxnya. Biasanya kalau dapat tempat duduk, aku akan tidur sepanjang jalan dari Rawang ke Serdang. Sumbat telinga dengan earphone sambil dengar radio and doze off.

Sekarang aku dah ada cara baru. Rupanya selama ni ASTRO memang hantar and jemput staf dia yang berulang kat Stesen LRT BKT Jalil so pagi - pagi aku akan naik train terus sampai Serdang but petang aku akan naik van ASTRO ke Bukit Jalil, pastu naik train kat Tasik Selatan.

Dua tiga hari kebelakangan ni, train selalu buat hal so bersesakla sikit. Contohnya pagi tadi, train 7.27 ke Seremban was cancelled so orang-orang yang biasa naik trip tu terpaksa join dengan orang - orang yang naik trip 7.45 jadi cubalah bayangkan macamana packnya coach train. Yang aku bengang ni tengok lelaki - lelaki gagah yang naik train ni... Selamba aje duduk, borak - borak dan gelak - gelak sedangkan ada ramai kakak - kakak pertengahan dan lewat usia yang berdiri. terus aku teringat iklan budi bahasa versi Adlin. Bolehla diorang ni buat muka selamba aje duduk dan biarkan kakak - kakak yang dah baya - baya mak aku ni berdiri bersesak - sesak dalam train tu... Kat mana la yek sikap peri manusia diorang ni... Heran aku tengok.

Renung - renungkan ....

No comments: